ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پیش بینی رئیس سازمان برنامه و بودجه از نرخ تورم خرداد ۱۴۰۲

  • کد خبر: ۱۶۸۲۶۹
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
پیش بینی رئیس سازمان برنامه و بودجه از نرخ تورم خرداد ۱۴۰۲
رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک توئیت با استناد به گزارش بانک مرکزی از نرخ تورم در بخش تولید کننده، پیش بینی کرد که نرخ تورم مصرف کننده در خرداد ماه روند کاهشی خود را آغاز می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز،  داوود منظور در یک توئیت اعلام کرد که شاخص قیمت تولید کننده یا همان تورم بخش تولید طی دو ماه فروردین و اردیبهشت ماه کاهشی بوده است.

بر اساس اعلام او و با استناد به آمار‌های بانک مرکزی تورم ۱۲ ماهه بخش تولید در فروردین ۳۷.۳ درصد و در اردیبهشت ماه ۳۶.۶ درصد بوده است.

همچنین تورم نقطه به نقطه بخش تولید کننده در فرودین امسال ۴۰.۷ درصد و اردیبهشت ماه ۳۲.۴ درصد بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با استناد با کاهشی شدن نرخ تورم در بخش تولید پیش بینی کرده است که نرخ تورم مصرف کننده نیز در خرداد ماه روند کاهشی خود را آغاز خواهد کرد.

در واقع آقای منظور پیش بینی کرده است کاهش نرخ تورم در بخش تولید، به کاهش رشد قیمت‌ محصولات آن‌ها و در نتیجه کاهش شیب رشد قیمت‌ها برای مصرف کننده منجر خواهد شد. این اتفاق به زبان ساده به معنای کاهش نرخ تورم برای مصرف کننده یا همان مردم خواهد بود.

پیش بینی رئیس سازمان برنامه و بودجه از نرخ تورم خرداد ۱۴۰۲

تاثیر کاهش نرخ دلار و طلا در تورم

در چند هفته اخیر شاهد روند کاهش قیمت طلا در بازار و همینطور روند ثبات یا کاهش اندک نرخ دلار بوده ایم. اغلب تحلیل گران این اتفاق را به حوزه سیاست خارجه مربوط میدانند. سفر پادشاه عمان، توافق با آژانس، بهبود روابط با عربستان و بازگشایی سفارت ایران در جده، همکاری نظامی ایران با کشور‌های حاشیه خلیج فارس و تشکیل ائتلاف نظامی دریایی از جمله اتفاقاتی است که سیگنال‌های مثبت به بازار ارز و طلا داده است.

به طور معمول افزایش یا کاهش مقطعی نرخ ارز یا طلا روی تورم تاثیر ندارد. اما ثبات نرخ‌ها در این بازار‌ها تاثیر مستقیم روی نرخ تورم دارد. تجربه نشان داده است که ثبات در بازار ارز به افزایش تولید و پیش بینی پذیر شدن اقتصاد نیز کمک خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->